Yhteiskunta ja markkinat
Luomuinstituutin yhteiskuntaa ja markkinoita käsitteleviä tutkimus- ja kehittämishankkeita ovat:
- Tuplasti luomua (Luke) 2019, loppuraportti: http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-326-934-7
- Toward profitable and sustainable organic farm enterprises – case study of Finnish organic dairy farm enterprises (Luke) 2019
- Enhancing the competitiveness of Finnish organic production in the changing policy environment – Ecomoppe https://www.luke.fi/projektit/ecomoppe/ (Luke) 2018-2019
- Luomutuottajien hyvinvointi ja liikkeenjohto – OHO https://www.luke.fi/projektit/oho/ (Luke) 2018-2019
- Future Bio-Arctic Design – luonnonmukainen älytekstiili (Luke) 2018-2020
- Lähde luomun matkaan! – Luomun lisäarvon hyödyntäminen Etelä-Savon matkailuyritysten liiketoiminnassa (Luke ja HY) 2017-2019
- Vihreän talouden valtavirtaistuminen − luomutuotannon ja -kuluttamisen yhteiskunnallinen oikeuttaminen -tutkimushankkeen tutkimusosioiden toteuttaminen (HY) 2012-2016
- Healthy growth: From niche to volume with integrity and trust (Luke) 2013-2016
- Elintarvikeketjun vuorovaikutus vastuullisten kulutusvalintojen edistäjänä (Luke) 2013-2015
- Kannattava tuotanto, toimivat myynti- ja jakelukanavat sekä markkinamekanismit luomukasviksilla (HY) 2013-2015
- Luomuinstituutin käynnistäminen ja vakiinnuttaminen (HY) 2013-2015
- LÄHIKONSTI − Lähiruoan kasvun ympäristöt ja strategiat (Luke) 2012-2015
- HYVINVOIPA – hanke (Luke) 2014
- Luomutiedon tuottaminen ja välittäminen – Luomututkimusohjelma (HY) 2013-2014
- LOVEt II – Elaboration of the best practice models of the knowledge transfer from science of practice in the organic farming sector (HY) 2012-2014
- Kasvot luomulle−luomulähiruokayrittäjien markkinointi- ja viestintävalmennus (HY) 2012-2014
- SUSFOOD ERA-net – Sustainable Food (Luke)
- MAUKAS−Maakunnallista luomu- ja lähiruokaa yhteistyössä ammattikeittiöille (HY) 2014
- Kestävät hankinnat -osaamisen edistäminen julkisissa ruokapalveluissa (KeHa)