Yhteiskunta
kommentit jaakko.nuutila@mtt.fi
tulostusversiot (pdf): saatekirje – kokonaisuus – sisältörunko
ALKUTUOTANTO – YMPÄRISTÖ – ELINTARVIKKEET – YHTEISKUNTA
1. Lainsäädäntö ja politiikka a) Luomun kansantaloudelliset merkitykset
b) Luomun asema lainsäädännössä c) Pienimuotoisen luomujatkojalostuksen lainsäädännölliset ja laintulkinnalliset esteet d) Poliittisten päättäjien luomutietämys ja asenteet |
2. Kuluttaja-käyttäytyminen a) Kuluttajien luomutietoisuus ja ostokäyttäytyminen eri ryhmissä b) Luomu julkisissa ruokapalveluissa c) Luomun arvostuksen demografia ja dynamiikka |
3. Luomuruokaketju a) Luomun asema suomalaisessa ruokaketjussa b) Luomun logistiset haasteet c) Hinnanmuodostus luomuruokaketjun eri osissa d) Luomun kysynnän ja tarjonnan kohtaaminen ja vaihtoehtoiset myyntikanavat e) Kuluttajalähtöinen luomuruokaketjun kehittäminen |
4. Luomuviestintä a) Kokeellinen viestintä b) Luomu mediassa c) Luomun suhde sukulaisiinsa viestinnässä d) Luomun tehokkaat viestintäkanavat |